Opsætning af E-conomic

Opsæt integrationen

Hvis du ønsker at gøre brug af eindoms e-conomic integration, med automatisk bogføring af husleje, aconto, m.m., så skal du først oprette din e-conomic i eindom. Dette kan du finde i menu-baren “e-conomic” og så derefter “indstillinger”.

Du skal nu forbinde til en ny integration, da du opretter e-conomic i eindom for første gang. Dette gør du i baren “Forbind til ny integration” oppe i højre hjørne.

Konfigurer integrationen

Nu har du forbundet den nye integration. Derefter skal du vælge bogføringens strategi: “Detaljeret” eller “summeret”. Dernæst skal der vælges en kassekladde, som bliver den vi placerer alle dine posteringer i.

Til sidst skal du forbinde betalingstyper til e-conomic konti, altså vælge hvilke konti posteringer der skal modregnes på. Det er yderst vigtigt, at du vælger en e-conomic konti til alle de betalingstyper du opkræver. Det vil sige, at hvis du opkræver “Erhvervsleje”, så skal der også være valgt en konto til erhvervsleje under e-conomic integrationen. Det gør nemlig at der kan blive bogført ordentligt, og vi vil opleve fejl, hvis det ikke er blevet ordentligt opsat.

Nu er e-conomic sat ordentligt op, og du vil nu kunne benytte dig af den automatisk bogføring.