Auomatisk bogføring med e-conomic – Debitor integration

Hos eindom har vi nu åbnet op for en ny debitor integration til dig som bruger. Det vil sige, at ikke bare vil dine opkrævninger og indbetalinger blive bogført i e-conomic, nu vil dine lejere automatisk blive oprettet i e-conomic, opkrævninger vil blive oprettet som fakturaer, og meget, meget mere. Læs alle funktionerne her.

I denne guide, vil vi, step-by-step, vise dig hvordan du får sat det korrekt op, så det bare kører!

 

1. FIND E-CONOMIC I EINDOM

Vi har lanceret vores nye integration under udvidelser. Den finder du ved at udvide vores menu i venstre side.

Pr. dags dato er der tre udvidelser, her vælger du at installere e-conomic.

 

2. ADGANG TIL E-CONOMIC

Nu er du klar til at integrere til din e-conomic konto. Har du ikke en, kan du oprette den lige her.

Når du opsætter integrationen, er det vigtigt at du i et andet vindue, på din computer har din e-conomic konto åben.

 

3. ADGANG TIL E-CONOMIC

Du vil nu blive guidet over til en Visma e-conomic side. Her skal du give adgang til følgende:

Kassekladder, posteringer, konti, afdelinger og indscannede bilag, Fakturaer, ordrer, tilbud, kunder, varer, medarbejdere, lager og abonnementer.

Dette er til for at vi kan sende data over til netop din konto og dit selskab i e-conomic.

Du skal også bekræfte, at det er din bruger, og dit aftalenummer.

Hvis du vil bekræfte alt dette, trykker du “Tilføj App”.

 

4. E-CONOMIC OPSÆTNING

Nu er der skabt en forbindelse mellem eindom og e-conomic.

  1. Første step er at vælge om fakturaene automatisk skal bogføres når de kommer over i e-conomic. Dette er påkrævet, hvis indbetalinger skal registreres.
  2. Andet step er at vælge en kundegruppe for privat.
  3. Tredje step er at vælge en kundegruppe for erhverv.
  4. Fjerde step er at vælge en Moms zone.
  5. Femte step er at vælge hvor indbetalinger skal overføres til.
  6. Sjette step er at vælge en modkonto for indbetalinger.
  7. Syvende step er at vælge betalingsbetingelser.

Dernæst vælger skal du forbinde betalingstyper til varer/ydelser i e-conomic, altså vælge hvilke varer/ydelses posteringer der skal modregnes på. Her er det vigtigt at du vælger en konto, hvis du også opkræver den hos en lejer.

I bunden af denne, trykker du “Gem og afslut opsætningen”.

 

5. KLAR TIL AT BRUGE E-CONOMIC

E-conomic opsætningen er nu på plads, og der er integration mellem dit selskab i eindom og e-conomic.

Alle opkrævninger og indbetalinger fra dine lejere og beboere, vil automatisk nu blive bogført og overført til e-conomic.